Hojsnack ⇒ Kawasakiförsäkring via Svedea
Kategoriregler
Här kan du lägga upp trådar och göra inlägg om allt hojsnack som inte hör hemma i någon annan kategori. – Men det måste vara hojrelaterat!
► Visa/Show In English
- Tommy5139
- Hemort: Gretlanda
Kawasakiförsäkring via Svedea
Jag fick i dagarna ett nytt erbjudande om försäkring till moppen. Utan att ha lusläst villkoren verkar det vara ungefär samma typ av försäkring som jag redan har via Bilsport MC, dock med 1000 kr högre självrisk på vagnskada pga ABS saknas.
Nu betalar jag 1877 kr/år, med Kawasaki/Svedea är premien 986 kr/år. En betydande skillnad.
Jag vet att de flesta är väldigt nöjda med Bilsport MC när försäkringen har behövt utnyttjas, med några få undantag.
Har någon erfarenhet av Svedea??? Det är lite frestande att byta!
Nu betalar jag 1877 kr/år, med Kawasaki/Svedea är premien 986 kr/år. En betydande skillnad.
Jag vet att de flesta är väldigt nöjda med Bilsport MC när försäkringen har behövt utnyttjas, med några få undantag.
Har någon erfarenhet av Svedea??? Det är lite frestande att byta!
Tommy#5139
Leg. korveldare
1500 Classic Fi -02
member of VSÅNVV

Leg. korveldare
1500 Classic Fi -02
member of VSÅNVV

| Länk: | |
| BB-kod: | |
| HTML: | |
| Dölj inläggslänk |
- carlberg 6259
- Hemort: Halmstad
Re: Kawasakiförsäkring via Svedea
Jag har svedea , med samma belop , och då med en XL ,det vill säga med exsempelvis om du kör soppa torsk så ingår det assistans , har inte varit med om större haveri , men batteriet paja i dk , på Broåket ,och ett samtal så fixa det räddning till verkstad , det tog 30min , jag e nöjd , men det finns både de som e nöjda och icke nöjda ,
Ha en god vecka och lev livet
1500 c grön/svart När är en Grön bäst?
Var gång
1500 c grön/svart När är en Grön bäst?
Var gång
| Dölj inläggslänk |
- Klaus713
- Hemort: Mellerud Världens mittpunkt
För mig är Bilsport billigare. Ta och ring dom säg att du överväger att byta. Men jag är helnöjd med Bilsport funkat klockrent
| Dölj inläggslänk |
-
Vonvirus#5723
'
Senast redigerad av Vonvirus#5723 den sön 22 aug 2021, 12:27, redigerad totalt 1 gång.
*
| Dölj inläggslänk |
- Tommy5139
Tack för er feedback. Jag har mailat Bilsport&MC nu och inväntar deras svar. Men jag tar gärna emot fler synpunkter under tiden.
Tommy#5139
Leg. korveldare
1500 Classic Fi -02
member of VSÅNVV

Leg. korveldare
1500 Classic Fi -02
member of VSÅNVV

| Dölj inläggslänk |
- Rubbe_6173
- Kontakt:
Har haft Svedea sen B&MC blåste mig på 30 papp.
Billigare och bättre deal på Svedea, och som jag känner kan det knappast bli sämre än B&MC.
Billigare och bättre deal på Svedea, och som jag känner kan det knappast bli sämre än B&MC.
Applikationsutvecklare Webbgruppen
Monkey Streak -07

Monkey Streak -07

| Dölj inläggslänk |
- Knutsson#6329
Hej Tommy,
Har Svedea och köpte en hoj till för ett tag sen och fick båda hojarna för samma pris som för en
. Kanske inte så viktigt i ditt beslut.
Men som nämndes i tråden innan så ska man väl ha lite koll om vad som gäller vid assistans utomlands , om man nu åker utanför sverige
och eftersom jag sällan åker så långt så kändes det för mig att det inte hade så stor betydelse. Och ligga o betala mer än vad man behöver för att man "tror" att man får bättre service för det, njaa inte för min del. Har man otur så får man "fel handläggare" oberoenda av bolag.
Lycka till i ditt beslut
Har Svedea och köpte en hoj till för ett tag sen och fick båda hojarna för samma pris som för en
Men som nämndes i tråden innan så ska man väl ha lite koll om vad som gäller vid assistans utomlands , om man nu åker utanför sverige
Lycka till i ditt beslut
Den som lever får se....
De e nåt vist me en vulcanist...
Knutte#6329
VN 1500 Classic Grön o Svart
VN 1500 Drifter Mörkröd
De e nåt vist me en vulcanist...
Knutte#6329
VN 1500 Classic Grön o Svart
VN 1500 Drifter Mörkröd
| Dölj inläggslänk |
- Tommy5139
Valet blev ganska lätt efter att ha kontaktat Bilsport&MC. Jag tänkte att de kanske ville komma med ett motbud, men icke. De sänkte inte premien alls. Jag blev erbjuden att skippa allrisk och spara 400 kr/år, men det är inte aktuellt. Jag har aldrig kört moppen utomlands heller.
Så valet blev lätt till slut, det blir Svedea i fortsättningen.
Tack för feedback!
Edit: Jag har nu lusläst villkoren och hittar då en nackdel. Med min premie får ingen annan (än maka/sambo) köra min moppe. Premien blir i så fall högre. Det har bara hänt en gång på 12 säsonger så det kan jag leva med.
Däremot gäller försäkringen utomlands i länder som är anslutna till Gröna kortet som då måste medföras.
Så valet blev lätt till slut, det blir Svedea i fortsättningen.
Tack för feedback!
Edit: Jag har nu lusläst villkoren och hittar då en nackdel. Med min premie får ingen annan (än maka/sambo) köra min moppe. Premien blir i så fall högre. Det har bara hänt en gång på 12 säsonger så det kan jag leva med.
Däremot gäller försäkringen utomlands i länder som är anslutna till Gröna kortet som då måste medföras.
Tommy#5139
Leg. korveldare
1500 Classic Fi -02
member of VSÅNVV

Leg. korveldare
1500 Classic Fi -02
member of VSÅNVV

| Dölj inläggslänk |